Poletje je mimo in otroci se pojutrišnjem spet podajajo v šolske klopi.  Po novo znanje, nove izkušnje, prijateljstva, izzive in na žalost tudi po nove prehlade, bolezni. Na začetku šolskega leta se namreč rado zgodi, da otroci ob stiku z ostalimi otroki ujamejo kakšen prehlad ali bolezen. Zato je še toliko bolj pomembno, da poskrbimo, da pred začetkom šolskega okrepimo imunski sistem našega otroka.

V nadaljevanju vam predstavljamo nekaj nasvetov, za katere vam svetujemo, da prav vse dosledno upoštevate, saj boste le tako vedeli, da ste naredili vse za okrepitev imunskega sistema otroka.  

  1. Otrok naj vsak dan uživa probiotike

Več kot 70 odstotkov celic imunskega sistema je v črevesju, zato moramo poskrbeti za zdravo črevesno floro. Izogibajte se probiotičnim jogurtom in podobnim napitkom, saj veliko otrok zelo slabo prenaša kravje mleko. Probiotičnih bakterij v jogurtih je po navadi zelo malo, sestava teh bakterij pa za otroke do tretjega leta celo ni primerna. Otrok naj vsak dan zaužije eno jedilno žlico kislega zelja ali posebne probiotike za otroke.

  1. Izogibajte se antibiotikov in preparatov za zniževanje vročine

Črevesna flora potrebuje po terapiji z antibiotiki približno šest mesecev, da se obnovi. Med tem časom smo nekajkrat bolj neodporni na bolezni, imunski sistem je močno obremenjen in velikokrat ponovno zbolimo. Po navadi sledi še en odmerek antibiotikov in zopet smo na začetku. Kakšno škodo naredijo antibiotiki pri majhnih otrocih, ki jim imunski sistem šele zori.

Po končani terapiji z antibiotiki mora otrok takoj začeti uživati probiotike. Na trgu so na voljo zelo dobri probiotiki, namenjeni samo otrokom. Otrok jih mora uživati najmanj tri mesece, še bolje šest.

  1. Ekološko pridelano sadje, zelenjava in meso

Strupi v živilih uničujejo črevesno floro in slabijo imunski sistem. Zato naj otrok s slabim imunskim sistemom ne uživa svinjskega mesa, uživa naj kakovostno meso in perutnino (ne s farm). Vse, kar dobijo živali s hrano (antibiotike, rastne hormone), se z mesom prenese na človeka. Tudi sadje in zelenjava sta močno obremenjena s strupi, zato je najbolje uživati ekološko pridelano sadje in zelenjavo.

  1. Vitamini in maščobne kisline

Vsi vemo, kako pomembni so vitamini. Otroci imajo zelo radi sveže stisnjene sokove, še posebej če lahko sodelujejo pri delu. Za sveže sokove uporabite predvsem zelenjavo in manj sadja. Sokove uživajmo kot samostojen obrok, za zajtrk ali malico, ne pri kosilu.

Pomembno je, da sveže stisnjenim sokovom dodamo čajno žličko kakovostnega olja (priporočamo Udovo olje) saj vitamini A, D in E niso vodotopni in telo za to, da bi vsrkalo vse koristne snovi, potrebuje ob presnovi teh vitaminov kakovostne maščobe. V kakovostnem olju so nenasičene maščobne kisline, ki so za telo zelo pomembne (ne more jih samo ustvariti), poleg tega delujejo protivnetno in krepijo imunski sistem.

  1. Zelišča

Zelišča se uporabljalo že več stoletij po celem svetu za preprečitev ali zdravljenje bolezni. Določena zelišča, vključno z ameriškim slamnikom, in zeliščne čajne mešanice, kot je otroški imuno čaj, dokazano krepijo imunski sistem.

  1. Gibanje na svežem zraku

Otroci naj se tudi pozimi vsak dan gibljejo na svežem zraku, saj s tem spodbujajo delovanje limfnega sistema. Sončni žarki pomagajo pri nastanku vitamina D. Čist zrak je pomemben za dihanje, zato se z otroki čim večkrat odpravite na izlet v naravo. Otroško sobo (in seveda druge prostore v stanovanju) pogosto in temeljito prezračite; odlično je, da otrok spi pri odprtem oknu.

  1. Spanje

Poskrbite, da ima otrok zadosti spanja čez dan ter, da hodi spat ob sprejemljivi uri zvečer. Telo otroka se med spanjem regenerira, obnavlja in zdravi. Prav tako je pomembno, da se otrok med počitkom nauči umiritve in sprostitve. Priporočljiva je tudi sproščujoča glasba.

  1. Smeh

Zdrav in zadovoljen otrok se veliko smeji, zato je pomanjkanje smeha lahko znak, da je z vašim otrokom nekaj narobe. Smeh je pol zdravja, pravi pregovor. Ugasnite televizor, poiščite zabavno družabno igro in imunski sistem celotne družine se bo okrepil.

Back to list

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.