Krčne žile se pojavijo zaradi zatekanja in povečanja ven. Pri nekaterih ljudeh to povzroči bolečine in nelagodnost. Krčne žile se pojavijo zaradi popuščanja žilnih zaklopk. Te zaklopke skrbijo, da kri teče proti srcu. Ko pa zaklopke oslabijo, se v venah začne nabirati kri, kar povzroči, da se vene zvijejo in zatečejo ter postanejo tudi vidnejše.

krčne žile

Krčne žile postanejo opaznejše zaradi svoje temno modre, vijolične barve, velikokrat pa lahko na koži nastanejo izbokline. Zaradi krčnih žil se lahko pojavi:

  • Pekoči občutek v nogah in/ali kljuvajoča bolečina
  • Občutek težkih in bolečih nog
  • Mišični krči, ki se pojavljajo predvsem ponoči
  • Zatekanje nog in gležnjev
  • Suha in srbeča koža, ki deluje tanjša, kjer so vidne krčne žile

5 nasvetov za pomoč pri krčnih žilah

Pri težavah s krčnimi žilami si lahko pomagate na naslednje načine:

  1. Kostanjev gel z listi vinske trte in čaj z listi vinske trte

Kostanjev gel z listi vinske trte je odlična naravna pomoč pri krčnih žilah. Kostanjev gel namreč pomaga, da so krčne žile manj vidne, hkrati pa je koristen tudi pri težavah s krči, ki se pojavljajo ponoči kot posledica krčnih žil. Kostanjev gel z listi vinske trte je zelo koristen tudi pri utrujenih nogah, saj deluje pomirjujoče, hkrati pa prispeva še k vzdrževanju dobro prekrvavljenih žil. Gel narahlo vmasiramo v noge, večkrat na dan.

Odlična kombinacija pri težavah s krčnimi žilami je kostanjev gel z listi vinske trte ter BIO čaj z listi vinske trteBIO čaj z listi vinske trte, še posebej, kadar gre za rdeče grozdje, je izjemno koristen za ljudi s krčnimi žilami. Listi vinske trte namreč izboljšajo prekrvavitev, nasičenost krvi s kisikom, zmanjšujejo zatekanje nog ter pomagajo ohranjati celovitost venskega sistema.

  1. Telovadba

Redna telovadba je zelo pomembna, saj izboljša cirkulacijo krvi in hkrati pomaga, da se kri, ki zastaja v venah, začne premikati. S telovadbo pa zmanjšate tudi krvni pritisk, ki je še en pomemben faktor pri spopadanju s težavami krčnih žil.

Priporočajo se predvsem aktivnosti, pri katerih delajo mečne mišice, a se jih hkrati ne obremenjuje preveč. To so npr:

  • plavanje,
  • hoja,
  • kolesarjenje,
  • joga. 
  1. Kompresijske nogavice

Redno nošenje kompresijski nogavic je pri krčnih žilah zelo pomembno. Kompresijske nogavice namreč konstantno pritiskajo na nogo ter tako pomagajo, da se kri ne zadržuje v venah temveč, da se pomika proti srcu.

Kompresijske nogavice so lahko preventivne ali pa medicinske, ki jih predpiše zdravnik. Preventivne kompresijske nogavice lahko dobite tudi v naši prodajalnah Amara, Rogaška Slatina in Sonce, Maribor. Če pa vam je zdravnik predpisal medicinske kompresijske nogavice, pa se morate z naročilnico oglasiti v eni izmed naših poslovalnic, da vam farmacevtka premeri nogo ter po navodilu zdravnika naroči pravilno nogavico, ki jo po naročilu izdelajo samo za vas.

  1. Prehrana

Zaradi slane hrane in hrane, ki je bogata z natrijem je značilno, da se v teledu zadržuje voda. Zato je pomembno, da vnos takšne hrane zmanjšate ter jo nadomestite s hrano, ki je bogata s kalijem, saj pomaga, zmanjšati zadrževanje vode v telesu. Med hrano, ki je bogata s kalijem spadajo:

  • Pistacije in mandlji
  • Leča in beli fižol
  • Krompir
  • Listnata zelenjava
  • Nekatere ribe, kot npr. losos in tuna

Ob tem pa je pomembno tudi, da poskrbite za redno prebavo. Napenjanje pri odvajanju slabo vpliva na krčne žile, saj lahko še bolj poškoduje žilne zaklopke. Za bolj redno prebavo zato v prehrano dodajte: 

– Oreščke, semena in stročnice – Oves, pšenico in laneno seme – Več polnozrnatih obrokov – Floralax – laneno seme, ovseni kosmiči in indijski trpotec, ki pripomorejo k lažji prebavi, razstrupljanju telesa, zniževanju holesterola ter ohranjanju teže.
  1. Položaj nog

Ko počivate, poskrbite, da boste imeli noge dvignjene v višini srca ali višje. S tem boste izboljšali cirkulacijo, zmanjšal se bo pritisk na vene, gravitacija pa bo poskrbela, da bo kri brez težav tekla proti srcu.

Položaj nog pri krčnih žilah

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.